مزایای علم شخص سوم شخص
نوشته شده توسط : رافت

دیدگاه سوم شخص سوم در مورد راویان داستانی استفاده می شود ، که به قصه گو اجازه می دهد خداگونه یا همه دانشمند به نظر برسد. راوی در دانای سوم شخص قادر به توصیف همه اتفاقات و همچنین احساسات همه است. نوشتن داستان از این منظر امکان استفاده از مجوز ادبی را در موقعیت های مختلف فراهم می کند.

عینیت
دیدگاه دانای سوم شخص سوم صدای سنتی است که در نوشتن استفاده می شود و راوی را قادر می سازد کاملاً عینی باشد. قادر بودن را قادر می سازد ، زیرا راوی را در خارج از موقعیت قرار می دهد. به جای تفسیر هر واقعه و واقعه از دید یک شخصیت ، وقایع و وقایع از طریق یک منبع عینی برای خواننده روایت می شود.

POV های چند شخصیت
یکی از مهمترین مزایای دیدگاه دانای شخص سوم شخص ، توانایی راوی در حرکت آزادانه پیرامون طرح داستان است تا در یک دیدگاه یک شخصیت گیر نیفتند. این به راوی اجازه می دهد تا در طول داستان دیدگاه های مختلفی را به خوانندگان ارائه دهد تا از این طریق جالب باشد. همچنین با بیان توانایی احساسات دیگران بدون اینکه مجبور شود آن را به نوعی در طرح بگنجاند ، آزادی زیادی به نویسنده می دهد.

صدای مجازی
یکی دیگر از مزیت های نوشتن داستان از نظر همه چیز دان سوم شخص این است که صدای نویسنده در استفاده از زبان محدودیتی ندارد. وقتی نویسندگان از دیدگاه اول شخص می نویسند ، استفاده از زبان به همان اندازه که مایل است روی طرح داستان روایت می شود ، بشدت محدود می شود. دلیل این امر آنست که هنگام نوشتن به صورت اول شخص ، روایت باید متناسب با نحوه عمل و صحبت آن شخصیت باشد.

عمل
دیدگاه دانای سوم شخص نیز به نویسنده این امکان را می دهد تا اقدامات زیادی را در داستان داستان کوتاه زیبا بنویسد. توانایی استفاده آزادانه از زبان توصیفی در طول داستان وجود دارد ، بنابراین نویسنده می تواند تصویری واضح از آنچه برای شخصیت ها اتفاق می افتد ترسیم کند. این به نوبه خود داستان جالب تری را برای خواننده ایجاد می کند. در روایت سوم شخص ، برخی از وقایع می توانند رخ دهند در حالی که شخصیت اصلی کاملاً بی خبر است و بنابراین بر تعلیق داستان می افزاید. نویسنده همچنین می تواند جزئیاتی را اضافه کند که شخصیت اصلی از نظر وی متوجه (یا نمی توانستند) آنها شده باشد.

چهار نوع تعارض
یک طرح جذاب ممکن است خوانندگان را وادار به ورق زدن یک کتاب خوب کند ، اما در نهایت درگیری جرقه ای است که این زنجیره اتفاقات را آغاز می کند. در ادبیات ، یک درگیری عمده ، درگیری داخلی یا خارجی بین شخصیت ها ، تنظیمات و شرایط است که منبع اصلی تنش داستان را فراهم می کند.

مبارزه با شخصیت های مخالف
در درگیری های شخص در برابر شخص ، شخصیت اصلی داستان ، قهرمان داستان ، در برابر یک آنتاگونیست انسانی ، شخصیتی که مانع از هدف اصلی قهرمان داستان است ، می جنگد. مجموعه حوادث داستان در اطراف آنتاگونیست حرکات مختلفی را برای مخالفت با هدف شخصیت اصلی و همچنین پاسخ شخصیت اصلی انجام می دهد و به سمت یک واقعه اوج گیری که در آن یکی یا دیگری غلبه خواهد داشت ، حرکت می کند. به عنوان مثال ، فیلم Les Miserables از ویکتور هوگو ، درگیری مداوم بین شخصیت اصلی ، ژان والژان ، محکوم فرار شده و ژاورت متخاصم ، افسر پلیس سرسخت است که قصد دارد او را به دادگاه برساند.

شجاعت عناصر
گاهی اوقات ، بزرگترین مخالفت قهرمان داستان نه به شکل یک آنتاگونیست انسانی ، بلکه یک نیروی طبیعی خطرناک است. در درگیری های شخصی و درگیری با طبیعت ، شخصیت اصلی باید برای بقا در برابر بلایای طبیعی و شرایط محیطی بجنگد. در رمان سوزان بت پفر زندگی مانند آنچه ما می دانستیم ، وقتی یک سیارک ماه را به زمین نزدیک می کند و باعث ایجاد سونامی ، زمین لرزه و آتشفشان در سراسر زمین می شود ، دنیای یک دختر نوجوان به آشوب کشیده می شود. در حالی که تنظیمات جسمانی معمولاً منشأ درگیری است ، شخص در مقابل طبیعت می تواند به نبرد علیه بیماری جسمی یا پوسیدگی طبیعی بدن از طریق پیری نیز اشاره کند.

تنها ایستاده
شخصیت اصلی درگیری درمقابل یک فرد درمقابل جامعه معمولاً اعتقاداتی دارد که مغایر عقاید سایر افراد جامعه است و یا مجبور به موضع گیری برای موضع غیرمردمی می شود. به عنوان مثال ، در کتاب "دزد کتاب" مارکوس زوزاک ، شخصیت اصلی ، لیزل ، با سرقت کتابهایی که دولت سعی در تخریب و خواندن آنها دارد ، از نازی ها سرپیچی می کند. این نوع درگیری همچنین می تواند شخصیت هایی از ملیت ها و مذاهب مختلف را درگیر کند که در تلاشند تا با فرهنگ جدیدی مطابقت داشته باشند ، مانند "The Namesake" از جومپا لاهیری ، در مورد یک خانواده جوان بنگالی که پس از مهاجرت به ایالات متحده با اختلافات هند و آمریکا روبرو هستند.

درگیری داخلی
در حالی که محیط ، جامعه یا شخصیت های دیگر اغلب به عنوان آنتاگونیست درگیری های مختلف عمل می کنند ، قهرمان داستان اغلب می تواند بدترین دشمن خود باشد. شخص در مقابل تعارضات شخصی شامل شخصیتی است که در درون با جنبه های مختلف شخصیتی ، گذشته و ذهن خود درگیر است و اغلب بایدیک انتخاب اخلاقی یا شخصی چالش برانگیز است. در سریال واگرا ورونیکا راث ، شخصیت بئاتریس پریور باید بارها و بارها بین احترام گذاشتن به عزیزان و ریسک کردن یکی را انتخاب کند تا جامعه اش از بین نرود و در هملت شکسپیر ، شخصیت اصلی با بلاتکلیفی درمورد چگونگی و زمان افشای عمویش برای قتل پدر او.

https://is.gd/x80dT5

https://v.gd/e1ZqVw

http://lnkiy.in/Bf80L

shorturl.at/hxNO4

https://cutt.ly/ZhnBRlt

https://bit.ly/36IrGTx

 

 

 

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: